"Solutii, nu discutii!"

Din 15 iulie 2010, proprietarii sunt obligaţi ca, în cel mult 6 luni, să-şi asigure locuinţele.

Posted by Nanut Adrian on Thursday, July 15, 2010 Under: Constructii

După nenumărate amânări, Legea nr. 260/2008 privind asigurarea obligatorie a locuinţelor împotriva cutremurelor, alunecărilor de teren sau inundaţiilor va deveni aplicabilă de joi, 15 iulie, dată la care vor fi emise primele poliţe de asigurare obligatorie a locuinţelor din România, informează Hotnews.ro.

Potrivit declaraţiei consilierului PAID (Pool-ul de Asigurare împotriva Dezastrelor), Radu Mircea Popescu – remisă către Hotnews.ro –, primele poliţe de asigurare obligatorie a locuinţelor din România vor fi emise începând de joi, 15 iulie, în cadrul unei conferinţe organizată de PAID cu această ocazie.

Legea privind asigurarea obligatorie a locuinţelor a fost adoptată în 2008, dar aplicarea ei a fost întârziată, printre altele, şi de crearea bazei de date cu locuinţele din România şi stabilirea regulilor contractului de reasigurare, fără de care nu se pot vinde poliţele.

"Începând de mâine, vor fi emise primele poliţe de asigurare obligatorie a locuinţelor. Chiar în cadrul evenimentului de presă organizat mâine, orice proprietar de locuinţă va putea în baza cărţii de identitate să obţină o poliţă de asigurare a locuinţei, plătind echivalentul a 20 de euro. Poliţa va fi astfel valabilă din 15 iulie 2010 până în 14 iulie 2011", a declarat pentru HotNews.ro, Radu Mircea Popescu, consilier PAID.

În ceea ce priveşte baza de date cu locuinţele din România, firma câştigătoare a licitaţiei privind furnizarea unui sistem informatic pentru managementul activităţilor PAID a fost Essential Systems, sistemul urmând să fie dezvoltat folosind tehnologii Microsoft şi infrastructura hardware IBM.

Potrivit legii privind asigurarea obligatorie a locuinţelor (Legea 260/2008) proprietarii de locuinţe sunt obligaţi să încheie poliţe de asigurare obligatorie a locuinţelor, suma maximă asigurată fiind:
• de 20.000 euro pentru locuinţele tip A;
• de 10.000 euro pentru locuinţele tip B
.

Prima anuală obligatorie este:
• de 10 euro în cazul locuinţelor tip B;
• de 20 euro în cazul locuinţelor tip A
.

Proprietarii care NU îşi asigură locuinţele riscă o amendă între 100 şi 500 lei, iar constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac de către primari şi de persoanele împuternicite în acest scop.

La începutul acestei luni, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) a anunţat că potrivit statisticilor oficiale, în România există 8,3 milioane de locuinţe proprietate personală, din care 4,5 milioane în mediul urban şi 3,8 milioane în mediul rural.

Sursa: Hotnews.ro

In : Constructii

Tags: asigurarea locuintelor  constructii  consultanta  avocat  avocatura
blog comments powered by Disqus